teamcoaching coaching perfectionisme conflict dramadriehoek kleurendenken workshop john roskam blikopener burnout teambuilding training haag den depressie levensfasen coach

kleurendenken burnout blikopener john teamcoaching perfectionisme teambuilding coaching workshop coach conflict depressie dramadriehoek training den levensfasen haag roskam

training dramadriehoek teamcoaching conflict kleurendenken depressie coaching john perfectionisme levensfasen burnout blikopener coach roskam haag teambuilding workshop den

roskam john depressie perfectionisme conflict coach haag coaching teambuilding levensfasen burnout dramadriehoek den teamcoaching kleurendenken training blikopener workshop

roskam kleurendenken teambuilding perfectionisme coach coaching john levensfasen dramadriehoek blikopener training conflict den depressie burnout workshop teamcoaching haag

perfectionisme roskam workshop coaching kleurendenken teamcoaching haag coach john burnout depressie den levensfasen dramadriehoek blikopener training teambuilding conflict

dramadriehoek haag teambuilding kleurendenken john teamcoaching coaching blikopener conflict perfectionisme burnout roskam training depressie workshop levensfasen coach den

Teamcoaching - case 3

Bij een internationale automotive-organisatie is een accounting-afdeling werkzaam op twee locaties. De manager bemerkte dat er wrevel ontstond tussen de vestigingen over de manier van samenwerken. Om dit boven tafel te krijgen Ún alle medewerkers elkaar te laten ontmoeten (dit was nog niet eerder gebeurd) is een workshop georganiseerd. Vooraf heb ik alle medewerkers gevraagd om hun mening te geven over de gang van zaken. Met behulp van een vragenlijst werden tien thema's in kaart gebracht, zoals visie, rolverdeling, leiderschapsstijl en teamsamenstelling.

Wat leverde de workshop op?

  • Tijdens de workshop zijn de resultaten op een interactieve wijze besproken en zijn door de medewerkers in subgroepjes verbeteracties gedefinieerd die in het jaarplan van de afdeling zijn opgenomen.
  • Door issues en verbeteracties met elkaar besproken te hebben is het vertrouwen in elkaar toegenomen.

De collega's waren zeer positief over deze workshop: 'goed om met elkaar te overleggen, onbekend maakt(e) onbemind', 'fijn dat de manager zo open stond voor de kritiek die er was', 'werken met thema's gaf structuur aan de discussies', 'dit gaat ons helpen om volgend jaar grote stappen te maken'.